En relació a aquesta prova escrita (examen) que hem realitzat penso que ha estat d'especial importància la possibilitat de comprendre i integrar molts dels conceptes que havíem treballat a calsse o llegit en les lectures de la bibliografia bàsica de l'assignatura.
En moltes assignatures cursades en el Grau de Pedagogia hem parlat de la ineficàcia de la lectura com pràctica d'aprenentatge, donat que només un 5% de tot el que llegim som capaços d'integrar-ho a nivell propi. És per això que considero que el fet d'escriure-ho i plasmar-ho en una prova escrita facilitar en major mesura la integració i concepció de la informació treballada i, posteriorment, transformador en coneixement. A més, l'escriptura d'un exercici d'aquest tipus sempre implica un caràcter reflexiu, donat que no només et centres en la informació que has pogut treballar, sinó que es tracta d'anar més enllà i reflexionar sobre aquesta, vincular-ho amb la teva manera de fer, pensar, ser,... i, també, amb la nostra futura pràxis.
Fent especial menció a l'examen que avui ens ocupa, a nivell personal penso que ha estat una bona oportunitat, també, per a relacionar les lectures treballades. Aquesta no sempre és una tasca fàcil, donat que en ocasions els alumnes tendim a llegir per llegir o, fins i tot, per obligació. La possibilitat i la necessitat de vincular unes idees amb unes altres, el que diu un autor amb el que diu l'altre i plasmar-ho de forma escrita suposa, per a nosaltres els alumnes, una manera de consolidar i integrar millors els aprenentatges adquirits en l'assignatura.
Finalment, destacaria el canvi d'opinió personal vers les noves tecnologies. Potser no es tracta ben bé d'un canvi d'opinió però si entendre-les de manera diferent i comprendre que aquestes són de gran utilitat per a l'educació. Com a "casi pedagog" i futur professional de l'educació és imprescindible entendre la necessitat d'apropar les TIC als nostres alumnes de manera que aquestes no quedin només com un simple recurs més a l'aula, sinó com una oportunitat d'aprenentatge per ells. És per aquest motiu que, en la primera pregunta d'aquest examen, destacava la necessitat de mantenir al professorat format en les noves tecnologies i actualitzat al context i cultura en què vivim.Sota aquesta idea no s'enten una metodologia de classe on només hi ha un expert, sinó que tots som experts en tot i és a partir de la col·laboració que hem de construir el coneixement.
Estic molt d'acord amb tu amb que aquesta prova ens ha servit per donar-li més sentit al que s'exposa en les lectures! Penso que has fet una valoració molt completa ja que integres tant la reflexió de la pròpia experiència com un punt de crítica sobre la situació actual envers l'ús de les TIC per part dels docents, la qual cosa dennota que amb aquesta assignatura has madurat professionalment adoptant un punt de vista més crític com a pedagog.
ResponEliminapd: vigila les faltes d'ortografia!!!
Per tot el que has après durant aquest procés i totes les competències que has adquirit penso que no t'has de definir com a un "quasipedagog", sinó que t'has convertit en un Pedagog amb totes les lletres. Enhorabona!!
ResponElimina