3) Durant l'assignatura hem fet servi com a carpeta d'aprenentatge un blog. Un dels propòsits d'aquesta eina ha esta donar-te un paper més actiu en el teu procés d'aprenentatge. Digues si has fet un ús reproductor, simbòlic o transformador d'aquesta eina posant un o més exemples d'entrades que recolzin la teva posició.
En el cas del meu blog com a carpeta d'aprenentatge, penso que aquest ha tingut una evolució des dels inicis de l'assignatura fins al dia d'avui en què gairebé la finalitzem. Aquesta evolució penso que ha vingut marcada en tot moment pel procés desenvolupat al llarg de l'assignatura i la comprensió de diversos conceptes i idees que ens han fet aprofundir més en les entrades que realitzàvem.
Així, doncs, penso que en els inicis del blog l'ús que en feia era més aviat reproductiu , és a dir, explicar i reflexionar de manera molt superficial sobre aquelles activitats que realitzàvem a l'aula. Un exemple evident en aquest cas és la primera entrada de totes, en la qual analitzava un vídeo prèviament visualitzat que tractava sobre l'abast de les tecnologies per a tothom. Fent una lectura transversal de l'entrada es pot veure com principalment destaca la tasca descriptiva de l'alumne, en aquest cas jo mateix, en relació al vídeo.
Penso que aquest ús reproductor de l'eina ha estat cada cop menys present en les entrades del blog, les quals han anat evolucionant cap a un anàlisi i reflexió dels recursos treballatsi utilitzats a calsse així com les possibilitats que m'ofereixen en el meu futur com a professional de l'educació, fent així un ús del meu blog cada cop més transformador. Un exemple d'aquest ús més transformador i reflexiu del meu blog és l'entrada del 28 de Novembre de la Ríbrica d'Avaluació de l'activitat Moodle que prèviament havíem desenvolupat. Aquesta és una entrada que gràcies també a tota la matèria treballada en l'assignatura denota una major reflexió de l'activitat en relació també a la meva futura pràxis educativa com a pedagog.
Penso que les últimes entrades realitzades i les referents a les lectures de la bibliografia bàsica de l'assignatura són les que m'han permès entendre amb major profunditat el caràcter transformador que des de l'assignatura se'ns reclamava així com, també he estat capaç de comprendre i assimilar molts del conceptes treballats a classe. De fet, ara que ja acabem l'assignatura, si hagués de canviar alguna cosa del meu procés d'aprenentatge en l'assignatura seria el fet de llegir amb major antel·lació les elctures perquè això m'ha permès entendre molts dels conceptes que directa o indirectament hem anat treballant a classe.
A més, si hagués de criticar algun aspecte del blog i, en definitiva, del procés d'aprenentatge, penso que seria el fet de poder interactuar més amb els meus companys i companyes de classe i, per tant, dotar d'un caràcter més interactiu la meva carpeta d'aprenentatge.
Molt bé Àlex, en aquesta entrada no destacaria cap punt a millorar més enllà de posar més exemples d'entrades per a cada tipologia d'ús.
ResponElimina