31 de gener del 2014

AUTOAVALUACIÓ

En aquesta entrada presento l'autoavaluació de l'assignatura a partir d'una sèrie d'ítems i preguntes que ajudaran a orientarla.

1.- QUÈ HE APRÈS EN AQUEST ASSIGNATURA?

  • En quins nous temes he profunditzat?
En aquest sentit destacaria el fet de poder haver incidit molt més en el concepte TAC així com entendre el seu paper dins de l'educació. A més a més, altres temes rellevants per mi serien la Realitat Augmentada o els codis QR, dels quals podia haver arribat a sentir alguna cosa però no hi havia treballat mai.
  • Quines noves preguntes m'he formulat?
La principal pregunta o, si més no, reflexió que hem faig ara que finalitza l'assignatura és com podria ajudar jo a integrar les TIC a les aules o en el context educatiu que treballi en un futur de manera que tant els alumnes com els docents i/o formadors puguin fer un ús profitós d'aquestes a l'hora que propiciin l'aprenentatge significatiu de tots els agents implicats. 

Altres preguntes, potser més secundàries anirien més dirigides al fet de saber què podria aportar jo directament a les noves tecnologies o fins i tot si seria capaç d'orientar la meva pràctica professionals vers un model d'ús de les tecnologies més aviat transformador.
  • Com crec que aquests nous coneixements repercutiran en el meu desenvolupament professional?
Penso que aquesta assignatura ha estat molt important en la meva formació com a futur pedagog, ja que fins al moment no havíem aprofundit gairebé en cap temàtica vinculada amb les noves tecnologies. En aquest sentit, és un element a destacar el fet d'haver pogut treballar i conèixer el món de les TAC, aprofundint en determinades temàtiques.

2.- COM HO HE APRÈS?
  • En què m'han ajudat les classes?
Per a qualsevol assignatura són necessàries les classe. Jo personalment potser no sóc partidari de l'estricta classe magistral però també he de dir que no seria capaç de cursar uns estudis a distància, ja que sota el meu punt de vista el fet de treballar a l'aula, trobar-te amb els companys i establint relacions cara a cara, deixant de banda les pantalles, són elements per mi essencials en l'educació.
  • Quin ha estat el paper de les lectures?
VITAL. Realment, les lectures són totalment necessàries per al correcte desenvolupament de l'assignatura però, sobre tot, per a la millor comprensió dels continguts que es treballen a classe perquè si únicament ens quedem amb allò que se'ns explica o llegim del PPT, no integrem realment els aprenentatges de manera significativa. A més a més, el fet de llegir-les i reflexionar al voltant d'aquestes et permeten crear la teva pròpia opinió en la matèria que serà molt important en un futur pròxim com a futurs professionals de l'educació.
  • Com m'ha ajudat el treball en grup?
També penso que és una part estrictament necessària de l'assignatura perquè és, molt probablement, la part més pràctica de l'assignatura alhora que també et permet intercanviar coneixements i punt de vista amb els companys de classe. Aquesta és una idea interessant perquè en moltes ocasions una iea pot ser compresa de diferents maneres segons la persona, per això el fet de poder treballar en grup conjuntament amb els companys et permet potser entendre les coses d'una altra manera o, per què no, reafirmar-te més en allò que ja pensaves.

3.- QUÈ ÉS EL QUE HE TROBAT A FALTAR EN L'APRENENTATGE REALITZAT EN L'ASSIGNATURA?
  • Què és el que he fet molt bé?
En aquest sentit destacaria el fet de tenir una continuïtat en l'assignatura, en relació a l'assistència però també amb els continguts que treballàvem, És a dir, d'una banda assistir regularment a classe m'ha permès entendre i seguir el fil conductor de l'assignatura. A més, d'altra banda aquesta continuïtat en l'assistència és el que m'ha ajudat a integrar molt millor els continguts i conceptes que hem anat treballant al llarg del semestre.

També destacaria la capacitat per a reflexionar i fer-me preguntes un cop vaig tenr llegides les lectures, donat que fins el moment de llegir-les eren molts els dubtes relacionats amb la matèria i, un cop revisades totes les fonts bibliogràfiques, el meu nivell de comprensió vers l'assignatura va ser molt millor.
  • Què és el que he fet pitjor?
Possiblement el mantenir una certa regularitat amb el blog. Ja no tant pel número d'entrades que he fet, aquest podrà ser major o menor, però treballar-lo amb major regularitat hagués ajudat també a assentar coneixements que d'una altra manera potser han pogut quedar penjats o bé han estat assimilats i integrats cap al final de l'assignatura.
  • Què podria haver fet millor?
Finalment, com ja he comentat en més d'una ocasió a classe, el primer que faria si hagués de repetir l'assignatura és treballar la bibliografia des d'un inici, ja que t'assegura en un 70 o 80% la posterior comprensió d'allò que es treballi a classe. De no ser així, el fet de llegir-les cap al final de l'assignatura ha dificultat, en certa manera, el grau de comprensió i assimilació d'allò que argumenten els autors en les lectures així com de moltes idees treballades a classe.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada