28 de novembre del 2013

Rúbrica d'Avaluació (Activitat Moodle)

En la darrera sessió de classe que es va dur a terme el passat divendres 22 vam treballar el disseny i avaluació de propostes d'E-Learning. És per això que juntament amb la meva companya Esperanza Moreno vam elaborar una rúbrica d'avaluació que es correspon amb una activitat realitzada a l'aula Moodle i que vàrem presentar setmanes enrere.

En aquest sentit l'activitat que vam desenvolupar a través de la plataforma Moodle guardava relació amb la temàtica "Experiencias y/o proyectos educativos innovadores que integran las TIC en su propuesta". L'activitat consta des dues parts una més individual i l'altre més grupal, a nivell de tot el grup-classe, ja que posen en comú els diferents casos treballats.


Així, doncs, en primer lloc els alumnes havien de llegir un dels casos que podem trobar en l'obra "Buenas prácticas con TIC en software libre para la creación de libros digitales". Un cop feta la lectura els convidem a fer la seva pròpia reflexió en un fòrum general obert a tot el grup, tot proposant-hi algunes qüestions que els han d'ajudar a estructurar la seva reflexió.

En relació a la rúbrica d'avaluació que hem realitzat i que presentem en forma de graella podem veure com en la primera columna presentem els criteris generals a partir dels quals durem a terme l'avaluació mentre que a nivell horitzontal veiem els diferents nivells en què podem puntuar cada criteri, especificant doncs a quina nota numèrica es correspon cadascuna de les qualificacions (Excel·lent, Notable, Aprovat i Suspès).

Hem de tenir present que es tracta d'una rúbrica preparada per a ser emprada un cop el/l'alumne ha fet la seva reflexió en el fòrum general. A partir d'aquesta s'analitzaran aspectes com si han comprès els elements clau de la lectura, si han fet una bona síntesi d'aquesta o bé si saben justificar i argumentar les seves idees.




Aquest model de rúbrica estarà disponible per als alumnes des d'un principi, ja que els ha de servir a l'hora de treballar i fer la feina i tenir clares les orientacions que han de seguir i saber sota quins criteris se'ls avaluarà. Un cop es doni l'activitat per finalitzada el tutor/docent, partint d'aquesta rúbrica, serà l'encarregat de puntuar criteri per criteri la reflexió de cadascun dels alumnes.

1 comentari:

  1. Àlex, acabo de llegir-me la teva entrada on proposes una rúbrica per a avaluar una activitat desenvolupada en la plataforma Moodle. Dir-te que, tot i que la graella es veu molt petita, considero que els ítems avaluats són molt correctes, ja que estan ben redactats, avaluen elements clau de l'activitat i que poden ser rellevants per a l'anàlisis de les competències adquirides (o no). Molt bona feina!

    ResponElimina